لوازم یدکی خودرهای چینی آسارویدک

صنعت خودروسازی در چین از سال ۲۰۰۸  بزرگترین صنعت جهان بر پایه ی شمار خودروی تولید شده بوده ‌است.  از سال ۲۰۰۹ تولید سالانه خودرو در چین از میزان تولید خودرو در اتحادیه اروپا، یا از مجموع تولید ایالات متحده آمریکا و ژاپن پیشی گرفت.

در حالی که بیشتر خودروهای تولید شده در چین در بازار داخلی این کشور به فروش می‌رسند، اما صادرات این کشور در سال ۲۰۱۱ به ۸۱۴٬۳۰۰ دستگاه رسید.

و اما حضور خودروهای چینی در بازار ایران نتیجه تلاش شرکت مدیران خودرو و واردات خودروهای MVM بود.

و در حال حاضر محصولاتشان در سبد عرضه خودروساز داخلی قرار گرفته و تقریبا با تمامی برندهای حاضر در کشور آشنا هستیم. شرکت‌های چینی با افزایش سطح کیفیت ساخت خودروها و ارتقای آن‌ها در حد کلاس خودروهای جهانی، تلاش کردند که جایگاه خود را بازار ایران تثبیت کنند. در راستای همین تلاش امروزه تعداد زیادی از شرکت‌های خودروسازی چینی محصولات خود را به ایران صادر می‌کنند یا مونتاژ آن‌ها را در داخل کشور با همکاری شرکت‌های داخلی به انجام می‌رسانند.

خودروهای چینی از نظر ظاهر نمره ی قابل قبولی می گیرند. این خودروها زیبا و لوکس هستند. یکی از عمده‌ترین ویژگی‌های خودروهای چینی داشتن آپشن‌ها و وسایل جانبی مختلف است؛ یعنی دقیقا چیزی که در تولید خودروهای داخلی به آن توجه زیادی نمی‌شود یا برای دسترسی به آنها نیاز به صرف هزینه اضافی است. و قیمت پایین خودروی چینی از امتیازاتی است که نسبت به نمونه‌های کره‌ای، آمریکایی و اروپایی دارد.

شماری از برندهای خودروهای چینی :

چری: به عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی خودرو و موتور خودرو ، در جمهوری خلق چین به ‌شمار می‌آید. این شرکت دارای هفتمین رتبه ازنظر تولید خودرو در کشور چین می‌باشد.

لیفان: تولید نخستین محصولات خود را در سال 2005 آغاز نمود. محصولات این گروه شامل سدانهای کوچک، ونهای کوچک و خودروهای هاچ بک است.

جیلی: پس از بی‌وای‌دی، چری و گریت وال، چهارمین شرکت بزرگ خصوصی چین است. شرکت مالک جیلی، گروه هولدینگ جیلی است که ساخت خودرو را از سال ۱۹۸۶ در شهر تایژو استان چجیانگ آغاز کرد. در سال ۲۰۰۵، جیلی وارد فهرست بورس اوراق بهادار هنگ کنگ شد.

چانگان: دفتر مرکزی و کارخانه اصلی آن در شهر چونگ‌کینگ قرار دارد. در ۱۰ مارس ۲۰۱۴ شرکت‌های چانگان موتورز و سایپا بر سر تولید ۲ مدل خودروی جدید در ایران و ارسال قطعات، با یکدیگر قرارداد امضا کردند.

برلیانس: خودروهای سواری برلیانس در ایران توسط سایپا و پارس خودرو مونتاژ می‌شد.

جک: جک در ایران با شرکت کرمان موتور همکاری دارد و خودروهایی نظیر جک S5 یا جک J5 از این شرکت در ایران به موفقیت‌هایی در فروش دست پیدا کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه