آیا تا به حال فکر کرده اید که چه چیزی باعث شهرت جهانی یک خودرو می‌شود؟یا تاریخچه لوگوی خودروهای معروف جهان چیست؟آنچه که باعث می‌شود یک خودرو در هر جایی از دنیا که باشد به‌راحتی شناخته شود، لوگوی منحصربه‌فرد آن است. وقتی نمی‌توانید یک خودرو را از روی ظاهرش تشخیص دهید، سریع به لوگوی آن نگاه می‌کنید. بنابراین لوگوی یک خودرو همان چیزی است که به آن اعتبار می‌بخشد.

ولی تاریخچه لوگوی خودروهای معروف جهان چیست؟

1 . مرسدس بنز:

ستاره سه پر مرسدس، نمادی از اشتیاق مؤسس آن برای کسب موفقیت است .مرسدس بنز که نماد تجمل و کیفیت است، مدت‌های طولانی است که در صنعت خودروسازی حضور دارد.

برند مرسدس در سپتامبر سال 1902 ثبت شد. لوگوی مرسدس یک ستاره سه‌پر است که با الهام از نماد گوتلیب دایملر طراحی شد، با این نوشته در زیر آن:

«این ستاره روزی بر فراز کارخانه سازنده‌اش خواهد درخشید تا نماد کامیابی باشد.»

این لوگو نخستین‌بار روی اتومبیل دایملر مدل1909  دیده شد. و پس از ادغام شرکت بنز و دایلمر در سال 1926 یک حلقه هم به دور این نشان 3 پر اضافه شد.

لوگوی بنز

 

2 . تویوتا:

در نظر اول لوگوی شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن شبیه یک گاوچران است که کلاه بزرگی بر سر گذاشته است، اما در واقع این لوگوی خاص شامل سه بیضی تو در تو است که دو قسمت داخلی آن نشان‌دهنده انتظارات مشتری و ایده‌آل‌های سازنده آن است و اتصال این دو بیضی  به هم سبب تشکیل حرف اول تویوتا میشود

این لوگو از سال 1989 مورد استفاده قرار گرفته و قبل از آن تنها از نوشته تویوتا استفاده میشد.

لوگوی تویوتا

 

 

3 . آئودی:

علامت تجاری خودروساز آئودی، چهار حلقه‌ی درهم تنیده است که یادآور چهار خودروساز عضو اتحادیه خودروسازان است که با یکدیگر ادغام شدند و در سال1932 این شرکت را تأسیس کردند لوگوی اولیه این خودرو از چهار اسم آئودی (Audi)، (Horch) هورچ، (DKW)دی کی دبلیو،  (Wanderer)وندرر تشکیل شده بود. تا سال1980 عملا دیگر خبری از این اتحادیه نبود و فقط خود آئودی بود. به این ترتیب، متن لوگو را برداشتند، اما به احترام تاریخچه این برند چهار حلقه درهم قفل‌شده باقی ماند.

لوگوی آئودی 

4 . مزدا:

در فرهنگ ژاپن علامت ۷ به معنای ابتکار، درک هدف و لطافت است. «آرم» مزدا چیزی شبیه یک لاله خوش فرم و نمایانگر بال‌های باز شده است.

این نام متعلق به اهورا مزدا خدای حکمت، هوش و هماهنگی در تمدن های اولیه آسیایی (ایران) بود. این اثر همچنین برگرفته از نام بنیان گذار آن جورجیرو ماتسودا است. لوگوی فعلی شرکت مزدا از سال 1907 تا به اکنون به این شکل بوده.

لوگوی مزدا

 

5 . پورشه:

لوگوی پورشه، آمیخته‌ای از سمبل‌های آلمانی است. اسب وسط، نشانی از «اشتوتگارت» ، خانه قدیمی سریعترین اسب‌های آلمان و خانه جدید خودروهای سریع این کشور است.

سه ساقه گیاه، نمادی از منطقه «ورتنبرگ» هستند و  طرح رنگ کلی لوگوی پورشه نیز رنگ‌های پرچم آلمان را تداعی می‌کنند. این لوگو از سال 2008 تاکنون هیچ تغییری نکرده است.

لوگوی پورشه

 

6 . لامبورگینی:

لوگوی این خودرو ثور (گاو) است که نماد ماه تولد بنیانگذار آن، فروچو لامبورگینی، است. لامبورگینی به گاوبازی علاقه زیادی داشت و این علاقه در لوگوی خودروهایی که تولید می‌کرد به تصویر کشیده شد تا قدرت این خودروها را نشان دهد. از طرفی می‌گویند لوگوی لامبورگینی شبیه لوگوی فراری است. البته ممکن است تصادفی هم نباشد، زیرا شایعاتی وجود دارد که می‌گوید بین فروچو لامبورگینی و انزو فراری در روزگاری که فروچو تولیدکننده تراکتور بود، خصومت زیادی وجود داشته است

لوگوی لامبورگینی

 

7 . فراری:

درباره لوگوی معروف فراری هم حدس و گمان‌های زیادی وجود دارد. بین ماشین‌بازها کمتر کسی پیدا می‌شود که با تصویر اسب سیاه روی زمینه زردرنگ خودروهای فراری آشنا نباشد. اما داستان پشت این لوگو چیست؟

اسب ایستاده که در تمام لوگوهای فراری دیده می‌شود، اولین بار بر روی هواپیمای جنگنده در جنگ جهانی اول با خلبانی «فرانچسکو باراکا»، یکی از بهترین خلبانان ایتالیای نقش بسته بود. انزو فراری، مؤسس این کمپانی خودروهای لوکس، پس از دیدار با پدر و مادر داغدیده «فرانچسکو»، قبول کرد که این اسب به عنوان نماد خوش‌شانسی برای خودروهایش به کار ببرد.

لوگوی فراری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه