نگه داری از خودرو در تابستان

تابستان شد!

با توجه به تغییر فصل باید به ماشین تون رسیدگی کنید. آسارویدک نکاتی را به شما میگه تا در فصل گرما برای خودروی شما مشکلی پیش نیاد.

1- سطح روغن موتور

بررسی سطح روغن موتور ماشین، عملی است که در طول سال انجام می دهید ولی خب در فصل تابستان حساسیت این بررسی بیشتر می شود. همان طور که می دانید روغن موتور باعث کاهش گرمای حاصل از کارکردن موتور و باعث خنک شدن موتور می شود. پس بررسی آن ضروریت پیدا می کند.

 

2- تنظیم باد تایرها

گرما باعث انبساط هوای داخل تایرها می شود و در نتیجه احتمال ترکیدگی تایر را افزایش می دهد. بر این اساس، می‌بایست همیشه از وضعیت مناسب فشار باد آنها اطمینان حاصل کنید.

 

3- پر کردن مخزن شیشه شوی

معمولا مخزن شیشه‌شور در نزدیکی موتور قرار دارد. گرمای موتور در کنار گرمای محیط باعث می‌شود یک مخزن شیشه‌شوی خالی دچار خشکی، شکنندگی و خرابی شود. پس در فصل تابستان مخزن شیشه شور خود را پر کنید همیشه.

 

4- بررسی سیستم خنک کننده قبل از ریختن ضد یخ

اول از همه بدنه ی بیرونی رادیاتور را با آب و صابون بشویید. این کار باعث میشه جریان هوا به خوبی از پره های رادیاتور عبور کند.

مورد قابل توجه دیگه برای فصل تابستان، قبل از ریختن ضد یخ ترموستات، پمپ آب، شیلنگ ها و رادیاتور را بررسی کنید. تمام مسیر ضد یخ را شست و شو دهید.

 

5- کولر

روشن کردن کولر باعث فشار به موتور و در نتیجه افزایش مصرف سوخت می شود. پس از سرویس کامل کولر خودروی خود اطمینان حاصل کنید تا میزان کارکرد بهینه ی آن را افزایش دهید.

شارژ گاز، تعویض تسمه کولر، تعویض فیلتر خشک‌کن مواردی است که باید به آنها توجه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه